mandag 7. november 2011

"Ikke helt etter planen" - heldigvis!

Helgens kreative oppgaver gikk ikke helt som jeg hadde forventet - til min store glede :) 
Jeg testet utvidede fastmasker med en 4,5 nål, med ett ullgarn som var ment for strikkepinner 7. (Jeg vet ikke hva måleenheten er, men tallene er riktig :)) 

Resultatet ble naturligvis at jeg endte opp med ett meget fast heklet stykke. Det skal sies at jeg kun hekler etter fantasi og ikke bruker oppskrifter, derfor vet jeg ofte ikke helt hva jeg holder på med underveis! Men, når jeg fikk sydd foret på plass og heklet den sammen falt alle brikkene på plass, da ble jeg kjempefornøyd! Det svarte gjennomsiktige stoffet er forresten deler av en ubrukt duk, verden er fylt med materialer som vi ikke bruker, og faktisk aldri har brukt. 
De vil jeg helst lage noe annet av, og denne svarte duken er nå til nytte!



2 kommentarer:

  1. Selv prøvde jeg så vidt å hekle som 10-åring, men det funka ikke. Så om jeg først måååå gjøre håndarbeid, er strikking det jeg går for ;D

    SvarSlett
  2. Så gøy :D
    Ble veldig fin. Hekle tror jeg er det eneste håndarbeidet jeg kan. Men ut fra fantasi går ikke, kun bestemorsruter ;)

    SvarSlett