onsdag 9. november 2011

Gamle arvede skatter

Min pappa har alltid samlet og samlet eske på eske med arvegods, gamle leker og ting.
Inntil for noen år siden så jeg på de mange eskene og tenkte; "er det mulig å skulle bruke så mye plass på så mye gamle greier? Det er tross alt ganske trangt i boden fra før!"

Gjett om jeg er glad for den overfylte boden og pappas samlemani den dag i dag! Og mange av disse fantastiske tingene har nå gått i arv, til meg :) Nedenfor er det bilder av 
radionette-radioen og den fantastiske karaffelen med det dansende paret, to av tingene som står her og pryder stuen. I bunnen av karaffelen kan man kan til og med trekke opp en spilledåse som gjør at pling-plong-musikk ala smykkeskrin jeg hadde som liten kimer ut, og da danser paret... Det er hva jeg vil kalle en ekte skatt <3 At jeg i tillegg fikk leke med denne hos besta når jeg var liten gjør den nok enda litt vakrere...

Hva er deres gamle skatter?




Jeg måtte også passe på å lufte kameraet mitt nå som endelig solen tittet frem igjen. 



1 kommentar:

  1. Stilig med den radioen og de andre tingene. Litt vintage feeling over det hele:)

    SV;Ja, det er litt "slag i ansikten" følelse,men får bare forsette. Takk for lykkeønskingen!

    SvarSlett